Intervju

Hej
Här kommer en intervju med http://www.simnation.blogg.se och tack så mycket Rolo och Ida för att ni ville ställa upp :-)
 
1. När började ni med er sims blogg, simnation.blogg.se?   Rolo och dream startade bloggen 15 mars 2013.
2. Har ni haft några andra sims bloggar tidigare?
Nej det har vi inte haft.
3. Hur kom ni på att börja blogga om sims?
 Det var Dreams förslag att vi skulle börja, hon var intresserad av att ha en blogg överhuvudtaget. Hon frågade Rolo om vi skulle blogga tillsammans och jag tyckte att det lät kul och sa helt enkelt ja. Vi var inte riktigt överens om namn i början men valde kalla den simnation som simmarnas land!
4. När började ert intresse för sims, (när köpte du, du ert första sims spel, kommer ni ihåg vilket det var)?Ida svarar: Jag började spela sims 2011 och det första spelet jag fick var husdjur strax efteråt. Intresset på allvar började när jag när jag fick universitetsliv och nu blir det regelbundet till bloggen.
Rolo svarar: Jag började spela the sims 2 år 2007 på Dreams dator. År 2009 när trean kom ut köpte jag det till mig själv och sedan fick jag destination världen som drog igång spelandet på allvar.
 5. Ser ni i fram emot the sims 4?
Självklart! Det verkar sjukt coolt!!! Vi kommer stå och köa från dagen innan, typ... Nej, men det känns verkligen helt awesome och vi kommer spela det väldigt mycket. Det är himla kul att se hur slutprodukten kommer bli jämfört med hur det ser ut på bilderna. Längtar!!!
 6. Vilket sims spel rekommenderar ni inte?
Vi tycker om alla simsspel, men det vi använder minst är nog tyvärr destination världen.
 7. Har ni fått inspiration från andra sims bloggar, vilka?
Alltomsims (http://alltomsims.blogspot.com ) är nog de som inspirerat oss mest, men även simsdeluxe (http://simsdeluxe.bloggplatsen.se  )och fantas simsblogg (http://fantasims3.bloggplatsen.se ).
8. Har ni någonsin tröttnat, "kan vi inte bara lägga ner bloggen" ?
Nej faktiskt inte :)
 9. Försöker ni göra perfekta simmar/simsar eller gör ni några tjocka och fula också hihi?
Ida svarar: Jag vill ha snygga simmar men jag ger dem inte perfekta egenskaper, eftersom jag spelar i generationer och vill ha acceptabla anlag.
Rolo svarar: Jag tror aldrig att jag har gjort en sim som har heeelt perfekt utseende, titta bara på t.ex Elena i kattlegacyn. Hon kan se perfekt ut men har små brister. Egenskaperna försöker jag skapa en intressant sim att spela med, annars blir det lätt så tråkigt.
 10. Ni får många besökare (ser det på designen hihi) vad försöker ni fokusera mest på till läsarna?
En blogg av hög kvalitet ska ha mycket bilder från sitt spel, helst i hög kvalitet, samt inte bara en mening till varje bild. Kvalitetsinlägg ska ta lång tid, inte bara 500 nedladdningstips vilket man snabbt tröttnar på. Man ska också ha en snygg och stilren design som får läsarna att förstå att bloggen handlar om sims.
 
//Rolo och Ida
Chiao♥
Simslovers



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tsimsf.blogg.se

Hej Vi är 2st tjejer som älskar sims. I den här bloggen kommer ni få läsa och se allt möjligt om sims 4 och lite där till. Chiao♡ Simslovers

RSS 2.0